ASMR می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ASMR می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید؟
نوشته شده در جمعه 16 آبان 1399
بازدید : 42
نویسنده : jessica

آیا با ASMR آشنا هستید؟ اگر شما از آن دسته افرادی هستید که قصد ساخت فیلم های ASMR را دارید یا مشتاقانه منتظر یکی از آنها هستید. مهمترین چیزی که شما باید در تنظیمات خود داشته باشید میکروفون شگفت انگیز است (به Mu6 مراجعه کنید).

 

شاید شما هم در مورد این پدیده حسی چیزی شنیده باشید که طی چند سال گذشته به شدت محبوب شده است. کاملاً ثابت شده است که خواب برای سلامت جسمی و روانی ما ضروری است. اما علی رغم اهمیت آن ، درصد نگران کننده ای از مردم به طور منظم از خواب با کیفیت محروم هستند و به ویژه در طول روز خواب آلود هستند.

 

 

ASMR چیست

 

ASMR ، مخفف پاسخ نصف النهار حسی خودمختار است ، گاهی اوقات به عنوان یک شرایط و بار دیگر به عنوان یک پدیده یا یک تجربه شناخته می شود. ASMR یک پدیده تازه شناسایی شده است که فقط در دهه گذشته نام خود را (اصطلاح غیر بالینی) گذاشته اند.

 

آنها که می توانند مانند حمام داغ بخوابند مورد حسادت قرار می گیرند. برای افرادی که بدتر از خواب هستند ، در پایان روز از حالت شل و آرامش خارج می شوند و لیستی از پیش شرط ها را می آورند. تا زمانی که همه جعبه ها علامت گذاری نشوند ، خاموش شدن یک واقعیت دور به نظر می رسد.

 

 

 

نکاتی برای خواب بهتر

 

تکنیک های آرامش را امتحان کنید: تلاش برای به خواب رفتن را متمرکز نکنید. در عوض ، فقط بر روی تلاش برای آرامش تمرکز کنید. تنفس کنترل شده ، مراقبه ذهن آگاهی ، آرامش عضلانی پیش رونده و تصاویر هدایت شده نمونه هایی از روش های آرام سازی است که می تواند به شما در خواب راحت باشد.

در تخت بخار نپردازید: شما می خواهید از ایجاد ارتباط بین تختخواب و ناامیدی ناشی از بی خوابی جلوگیری کنید. این بدان معناست که اگر حدود 20 دقیقه را در رختخواب سپری کرده اید و نمی توانید به خواب بروید ، از رختخواب خارج شوید و در نور کم کار آرامش را انجام دهید. در این مدت از بررسی زمان خودداری کنید. سعی کنید حداقل چند دقیقه قبل از بازگشت به رختخواب ذهن خود را از خواب خارج کنید.

 

آزمایش روشهای مختلف: مشکلات خواب می تواند پیچیده باشد و آنچه برای یک شخص مفید است ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد. در نتیجه ، منطقی است که روش های مختلفی را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است. فقط بخاطر بسپارید که ممکن است مدتی طول بکشد تا روش های جدید به اجرا درآیند ، بنابراین قبل از اینکه تصور کنید اینها به درد شما نمی خورند ، به آنها زمان دهید تا شروع شوند.

 

یک دفترچه یادداشت خواب داشته باشید: یک دفترچه خواب روزانه می تواند به شما کمک کند تا میزان خوب خوابیدن خود را ردیابی کنید و عواملی را که ممکن است به خواب شما کمک کنند یا آسیب برساند شناسایی کنید. اگر یک برنامه خواب جدید یا سایر تغییرات بهداشت خواب را آزمایش می کنید ، دفتر خاطرات خواب می تواند به شما کمک کند تا به خوبی کار کند.

 

صحبت با یک پزشک: یک پزشک در بهترین موقعیت برای ارائه مشاوره دقیق برای افرادی که مشکل جدی در خواب دارند وجود دارد. اگر متوجه شدید که مشکلات خواب شما در حال بدتر شدن است ، در طولانی مدت ادامه دارد ، بر سلامتی و ایمنی شما تأثیر می گذارد (مانند خواب آلودگی بیش از حد در روز) یا اگر در کنار سایر مشکلات سلامتی غیر قابل توجیه وجود دارد ، با پزشک خود صحبت کنید.

 

ASMR را در نظر بگیرید: ASMR به سرعت به یکی از بزرگترین پدیده های اینترنت تبدیل شده است. افرادی که آن را تجربه می کنند می گویند این احساس سوزن سوزن شدن در پوست سر و ستون فقرات ، همراه با سرخوشی و آرامشی تقریباً خلسه مانند را ایجاد می کند. با این حال ، همه این احساسات را تجربه نمی کنند. بسیاری از افراد ASMR را تجربه نمی کنند و نمی توانند احساس سوزن سوزن شدن داشته باشند که کسی موهای خود را مسواک می زند.

 

صداهای ASMR چیست؟

 

صداهای متنوعی وجود دارد که ASMR را تشکیل می دهند. به طور کلی ، این شامل افرادی می شود که کارهای بسیار ساده ، ساکت و آرام بخشی را انجام می دهند. به نظر می رسد ضربه زدن ، کارهای معمولی مانند ورق زدن صفحات مجله ، و حتی کلمات خاص باعث ایجاد این احساسات آرامش بخش می شوند.

 

 

فیلم های ASMR بزرگترین روند YouTube هستند که به شما در بهبود خواب کمک می کنند. با وجود تعداد بیشماری از فیلم های ASMR در اینترنت ، هیچ محدودیتی در تعداد محرک های احتمالی سوزن سوزن وجود ندارد ، اما در اینجا لیستی از 11 مورد از رایج ترین ها وجود دارد.

 

زمزمه کردن

ضربه زدن

لمس فیزیکی

توجه شخصی

برگرداندن صفحه

سبک

نقش آفرینی

غذا خوردن

تمرکز

ماساژ

چین خوردن / له شدن

 

می خواهید آن را برای خودتان امتحان کنید؟ آرام بنشینید ، آرام باشید و امیدوارم صدای ASMR بتواند به شما در خواب کمک کند.

چند مورد از محبوب ترین ASMRists را در YouTube امتحان کنید. هر یک از این کانال ها دامنه ای از عوامل تحریک کننده را پوشش می دهد و در حالی که برخی از فیلم ها به مدت 30 دقیقه به بالا ادامه می دهند ، بیشتر علاقه مندان به ASMR تنها پس از چند دقیقه تمرکز روی صداها ، احساس گزگز می کنند.

 

توجه: مهم است که با استفاده از گوشی سه بعدی (3D Earphone) با صدا روشن گوش دهید.

 

خلاصه:

 

 طبق آمارهای Google ، "ASMR" تقریباً سه برابر بیشتر از کلمه "شکلات" در نوار جستجوی YouTube تایپ می شود! بسیاری از افراد این نوع فیلم ها را برای رفع خستگی یا کمک به خوابیدن تماشا می کنند. یک مطالعه کوچک حتی نشان داد که ASMR می تواند برخی علائم درد مزمن و افسردگی را به طور موقت برای برخی افراد کاهش دهد ، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.

 

کارینا اورتیز ، دانشجوی تمام وقت که سه سال پیش شروع به تماشای فیلم برای آرامش قبل از خواب کرد ، می گوید: "ASMR به اضطراب من کمک کرده است." "این احساسی است که به ذهن و بدن آرامش می بخشد. حتی می توانم آن را نوعی مراقبه بنامم. "

 

کارشناسان کاملاً مطمئن نیستند که چه عواملی باعث ایجاد ASMR می شود و چرا مردم آن را مانند خود تجربه می کنند ، اما این منطقه شروع به دریافت علاقه علمی می کند. دکتر هاستلر و محققان دیگر وی می خواستند تعیین کنند که آیا فیلم های ASMR واقعاً می توانند بر پاسخ فیزیکی تأثیر بگذارند. وی می گوید: "مطالعه ما نشان داد كه این امر ممكن است." "هنگامی که افراد ASMR را تجربه می کردند ، به نظر می رسید ضربان قلب آنها کاهش می یابد و علائم آرامش را نشان می دهد." تحقیقات دکتر هاستلر نتیجه گرفت که ASMR می تواند برای برخی از افراد مزایای واقعی سلامتی داشته باشد ، گرچه دیگران به هیچ وجه این "گزگز مغز" را تجربه نمی کنند.

 

تجربه شما با ASMR و خواب چیست؟ اگر یک ویدیوی مورد علاقه دارید که به خواب شما کمک می کند ، ما دوست داریم آن را ببینیم. می توانید آن را در gadgetplus به اشتراک بگذارید

 



:: برچسب‌ها: asmr ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: